.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگرانی عجیب یک نماینده از اوضاع خوزه انتخابیه اش ؛
نانواکناری: اظهار نظری درباره منطقه آزاد تجاری در مازندران نکردم / فقط حوزه انتخابیه من !
شمال نیوز : این اظهارات در حالی است دلسوزان استان و جمعی از نمایندگان ، انتخاب نهایی محل استقرار منطقه آزاد تجاری را منوط به نظر کارشناسان دولت دانسته اند و سخنانی از جنس آنچه نماینده بابلسر و فریدونکنار می گوید هیچ مبنای کارشناسی نداشته و .....

شمال نیوز: نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهار نظر رسمی و غیررسمی در مورد ایجاد منطقه آزاد تجاری در نقطه‌ای به غیر از حوزه انتخابیه‌ام اعلام نکردم.

به گزارش شمال نیوز، ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگویی اظهار کرد: چند روزی است که در میان اخبار روز، خبری مبنی بر موافقت نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با ایجاد منطقه آزاد در ناحیه امیرآباد شهرستان بهشهر در فضای مجازی و بنگاه‌های خبررسانی پخش می‌شود.
 

وی افزود: این اخبار موجب سؤال بسیاری از اهالی استان را فراهم کرده که لازم است در همین راستا اطلاع‌رسانی داشته باشم و به دفتر مرکزی نیز گفتیم موارد را اطلاع‌رسانی کنند.
 

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینجانب جز نامه مشترک مجمع نمایندگان مازندران درباره اعلام سه نقطه به عنوان منطقه آزاد در مازندران در هیچ اظهار نظر رسمی و غیررسمی در مورد ایجاد منطقه آزاد تجاری در نقطه‌ای به غیر از حوزه انتخابیه‌ام اعلام موافقت نکردم.
 

وی خاطرنشان کرد: همچنان به اتفاق اکثریت همکارانم در مجمع نمایندگان استان و قاطبه کارشناسان، محققان و دانشگاهیان استان، منطقه بابلسر و فریدونکنار که در قلب جغرافیای استان و در کم‌ترین فاصله با پایتخت و دارای ظرفیت‌های غیرقابل انکار و کم‌نظیر است را بهترین مکان احداث منطقه آزاد می دانم.
 

نانواکناری در پایان با اشاره به اینکه هرگونه اقدام در راهی جز تحقق این امر را ظلم به منافع کلان استان و تضییع حق همه اهالی این دیار می‌دانم، گفت: اخبار و اظهارنظرهای رسمی مربوط به نمایندگی حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار همواره تنها از طریق کانال و سایت رسمی دفترم اعلام می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 آبان 1395
همه میگن نره این آقا میگه بدوش. نماینده محترم وقتی بندری نداری که بشه اسم بندرو روش گذاشت اصرار داری که چی بشه؟ به خاطر امثال توی نماینده و ... هست که استان مازندران همیشه عقب موند و پیشرفت نکرد.

اینطوری باشه هر چی تو استان هست باید بابلسر باشه تا در حق استان ظلم نشه؟ اونوقت از نظر شما ول کردن هزاران هکتار زمین غیر قابل کشاورزی و بندری به عطمت امیرآباد ظلم در حق استان نیست؟
پاسخ ها به این نظر
هادی 25 آبان 1395
هرکس با توجه به شهر خودش داره از منطق حرف میزنن. دوستان شرق استان با توجه به انتخاب بندر امیرآباد دلسوز استان شدن و حرفهای استانی میزنن اما اگر بندری دیگر انتخاب میشد اکثر این دوستان استانی فکر نمی کردند و همین حرف ها رو میزدند.
نا شناس 24 آبان 1395
منطقه آزاد امیرآباد می تواند سریعتر و بهتر استان مازندران را به سمت توسعه پیش ببرد. چون همه زیرساختها در آن آماده هست و دولت برخلاف نقاط دیگر استان نیازی به هزینه های نجومی و وقت زیاد برای آماده سازی آن ندارد.

مقایسه بندر امیرآباد و نوشهر:

* بندر امیرآباد 2120 هکتار - نوشهر 40 هکتار
* شهرک صنعتی مصوب بهشهر 1000 هکتار + 160 هکتار فعلی - شهرک صنعتی نوشهر 15 هکتار
* بندر نسل سوم و پیشرفته امیرآباد 34 اسکله (فعلا 15 اسکله تکمیل شد) - بندر قدیمی نوشهر 11 اسکله
* بندر امیرآباد در فضای آزاد و بیرون از شهر قرار گرفته - بندر نوشهر در داخل شهر محصور هست.
* بندر امیرآباد مجهز به حمل و نقل ریلی است - نوشهر ریل راه آهن ندارد.
* هر دو بندر در نزدیکی فرودگاه قرار دارند. اما فرودگاه ساری بین المللی هست و شرایط بهتری دارد.
* کشتی و سکوسازی صدرا، نیروگاه شهید سلیمی و پایانه نفتی شمال در جوار بندر امیرآباد قرار دارند.

* اگر فرضا شعاع 100 کیلومتر را برای یک منطقه آزاد در نظر بگیریم. بندر امیرآباد تا بابل و فریدونکنار را پوشش میدهد و اگر مثل غرب استان بزرگراه ساحلی در شرق استان داشته باشیم تا محمودآباد هم خواهد رسید. ارآنجایی که به احتمال زیاد فرودگاه ساری جزء منطقه آزاد امیرآباد خواهد بود در اینصورت شعاع 100 کیلومتر از آمل هم عبور خواهد کرد. در مقابل بندر نوشهر فقط تا آمل و از جاده ساحلی تا فریدونکنار رو پوشش میدهد.
هرچند جمعیت ملاک انتخاب منطقه آزاد نیست اما به هر حال عمده جمعیت استان و شهرهای مهم استان به بندر امیرآباد نزدیکترند. ضمن اینکه با رایزنی میتوان همچون گیلان و خوزستان شعاع منطقه آزاد در هر نقطه استان که باشد را به کل استان تعمیم داد.

* یکی از مزایایی که منطقه آزاد امیرآباد نسبت به نوشهر برای شهرهای مرکزی استان دارد این است که با افزایش رفت و آمد به شرق استان موقعیت ارتباطی شهرهای مرکزی استان بهتر خواهد شد و این موضوع می تواند در رونق بیشتر این مناطق موثر باشد اما نوشهر چنین مزیتی برای هیچ شهری ندارد به غیر از نوشهر و چالوس!
نا شناس 24 آبان 1395
آقای نانواکناری این منطقه ای که اسم بردی اصلا کشتی میتونه پهلو بگیره؟! این بندر بندر بشو نیست پس لطفا ذهن مردم استان رو مغشوش نفرمائید و بذارید استان رنگ پیشرفتو به خودش ببینه.
نا شناس 24 آبان 1395
اتفاقا انتخاب بابلسری که حتی بندر هم ندارد ظلم به استان هست.

اگر در استان هرمزگان سه منطقه آزاد داریم این اتفاق به مرور زمان افتاده. ساحل استان هرمزگان حداقل دو برابر یا 3 برابر ساحل استان مازندران هست.

چرا فکر میکنید دولت در گام اول میاد سه تا منطقه آزاد در مازندران ایجاد کنه؟ پس اول میاد بهترین نقطه رو انتخاب میکنه و در آینده کم کم تعداد این نقاط بیشتر میشه.
پاسخ ها به این نظر
امیر 24 آبان 1395
صحبت و دلیل شما بجا و منطقی هست ولی تا در استان این جور نمایتدگان هستند و طرز فکر عهد پارینه سنگی دارند مطمئن باش استان ما پیشرفت نمی کند که هیچ پسرفت هم می کند.
در حال حاضر بهترین منطقه برای آزاد شدن بندر امیرآباد است که تمام زیرساخت ها را دارد .
ما باید دید خود را گسترش دهیم نه اینکه فقط جلوی خود را ببینیم اگر فقط جلوی خود را ببینیم ممکنه در چاه بی افتیم که خروج از آن ممکنه به ضضرمان تمام شود
ناشناس 24 آبان 1395
واقعا متاسفم . فقط همین .
نا شناس 24 آبان 1395
با این متفکرینی که بعنوان نماینده دارن فعالیت میکنن علت عقب ماندگی استان مشخص میشه
علی 24 آبان 1395
حضرات ساروی و بهشهری. بندر فریدونکنار سایت داره می تونید برید گزارش روزانه و ماهانه بندر رو مطالعه کنید
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 25 آبان 1395
بندر امیرآباد هم سایت داره و میتونی ببینی که چقدر از بندر کوچک فریدونکنار سرتره.
در حال حاضر 80 درصد تجارت استان از طریق بندر راهبردی امیرآباد هست.
این در حالیه که هنوز بندر امیرآباد تکمیل نشده و در صورت تکمیل بیش از دوبرابر توسعه پیدا خواهد کرد. وسعت اراضی بندر امیرآباد فعلا 2000 هکتار که میشه چندین برابر این هم باشه. بسته به نیاز منطقه آزاد.
نا شناس 24 آبان 1395
مکانهایی غیر از بندر امیرآباد چطور میتوانند با بندری مثل بندر انزلی که حدود ده هزار هکتار مساحت داره و داره مجهز به ریل راه آهن میشه و بندر بزرگی داره رقابت کنند؟ انصافا نمی تونن.

بندر نوشهر و بابلسر شرایطشون نسبت به بندر امیرآباد اصلا خوب نیست. این یک واقعیته و همه میدونن. اگر قرار باشه بندر امیرآباد با اون پتانسیل عظیم بندری و اراضی وسیع لم یزرع و راه آهن و فرودگاه بین المللی و ... منطقه ازاد نشه پس نقاط دیگر هم منطقه آزاد نخواهند شد.

اگر در اطراف بندر امیرآباد هم مثل مناطق مرکزی تراکم جمعیتی بالا میبود و یا اگر مثل غرب استان اختلاف کوه و دریا بسیار نزدیک میبود و ویلاسازی ها و ... امکان توسعه از بندر امیرآباد هم گرفته میشد و نمیتواست چند هزار هکتار زمین تصاحب کند.
ساروی 24 آبان 1395
بهتره مجمع نمایندگان اجماع کنند که ما منطقه آزاد نمیخوایم...چون اینطوری هم صاحب منطقه آزاد نمیشیم هم بیش از پیش مردم از نمایندگان خودشون نا امید میشن
واقعا قباهت داره که هرنماینده ای نوک دماغ خودش رو میبینه و حاضر نیست دورنگر و فرامنطقه ای نگاه کنه...بابلسر و نوشهر از خیلی جهات از بندر امیرآباد از حیث منطقه آزاد ضعیفتره و واسه رونق این مناطق باید هزینه کلان و مجوزهای دست نیافتنی از ارگانهای مختلف برای توسعه این بنادر گرفته بشه که چی این مناطق در مرکز جمعیتی قرار داره
مومن انگار شماها میخواین فقط اسم منطقه آزاد روی اون بندر باشه و ماشینهای لوکس توی شهرها جولان بدن....دیگه نمیگین احداث کارخانه و ترانزیت کالا بسترهای خاص خودش رو لازم داره که هیچ منطقه ای به اندازه امیرآباد این بسترهارو نداره...شماها توی سروکله هم بزنید تا استانهای دیگه امکانات و سرمایه های کلان رو با همدلی در درون خودشون جذب کنن و ما مردم مازندران هم حسرت وار نظاره گر باشیم...
بهتره باهم همدل باشین و دونه دونه امکانات رو بیارین در جای جای استان آن هم بصورت کارشناسی شده مستقر کنید تا نفعش به مردم این استان واقعا محروم برسه...
محمود 23 آبان 1395
واقعاً بایستی به حال روز بعضی از نمایندگانی که منتخب مردم این استان هستند و مانع از پیشرفت استان میشوند تاًسف خورد ، خواهشاً این کار مهم را به عهده متخصصین امر بسپارید و سلیقه ای و شخصی بهره برداری نکنید ، بگذارید امکانات و شرایط بندرها بررسی و متخصصانه تصمیم گیری شود بطور مثال آیا بندری که تقریباً2000 هکتار زمین در اختیار دارد با بندری که تنها40هکتار زمین دارد قابل قیاس است؟؟؟؟؟؟؟

ومن الله التوفیق
پاسخ ها به این نظر
حسینی 25 آبان 1395
ضمن تشکر از شما آقا محمود - بنده کاملاً با نظر حضرتعالی موافقم چراکه تعدادی از نمایندگان غرب استان از ایجاد منطقه آزاد در شرق استان با توجه به دارا بودن امکانات و قابلیت تمام جهت منطقه آزاد شدن مخالفت میکنند!!!!!!
و مانع پیشرفت و توسعه استان میشوند.
حیدری 25 آبان 1395
دوستان حرف حساب جواب نداره،آقا محمود به درستی اظهار نظر کردند
علی 23 آبان 1395
بندر نوشهر قرار هست به عنوان یک بندر تفریحی بشه.
ساروی 23 آبان 1395
آقایون نگران نباشین....منطقه آزاد کل استان رو در بر میگیره ..مثل انزلی تو گیلان که همه میتونن اسفاده کنن..هر چند با ایجاد منطقه ازاد تو انزلی فقط همه مردم استان ماشین پلاک منطقه سوار میشین وگرنه اتفاق خاصی نیوفتاده که الان همه به جون هم افتادین که چرا امیراباد شده منطقه ویژه...بستر فراهمه دیگه خب...
ناشناس 24 آبان 1395
.... مامنطقه ازادنمیخواهیم اب شرب کمربندی مخروبه عدم وجودبیمارستان دربابلسر نارضایتی بهداشت ودرمان نارضایتی مردم ازمسولین "وضعیت اسفباربرق وجاده حتی مرزجغرافیایی بابلسر و فریدونکنار مشخص نیست خواهشند شعارندهید اقای نماینده دردوره شماچه اتفاقی افتادتحول اموزش وپرورش وتحول حوزه سلامت ومحیط کسب وکار په اتفاقی افتادپلاز داران ناراضی کارگران ناراضی حتی بندرفریدونکنار پول کارگران رابزور داد یک مسول بومی و خواسته مردمی انتخاب کردی بگو مردم ازشما انتظاردارند مگر میشه بدون نظرشما فرماندارانتخاب شود
نا شناس 25 آبان 1395
همه مازندرانیها میدونن که بندر امیرآباد از همه جهات نسبت به نقاط دیگر برتری دارد و بهترین بندر استان جهت رقابت با بندر انزلی است.

*** مقایسه بابلسری که بندر ندارد و فریدونکنار سه اسکله ای با بندر امیرآباد به شوخی شبیه تره!
*** اراضی پشتیبانی بندر امیرآباد بسیار بسیار بیشتر از نقاط دیگر مازندرانه. فعلا 2120 هکتاره و قابلیت و امکان توسعه تا هزاران هکتار دیگر رو هم داره. به علت غیر قابل کشاورزی بودن آن زمینها ارزانتر و فقط مناسب استقرار صنعت هستند. *** بندر انزلی حدود 9000 هکتار وسعت داره. با بنادر دووجبی نمیشه با بندر انزلی رقابت کرد.
*** بندر امیرآباد تنها بندر شمالی متصل به ریل راه آهن هست که مزیت بسیار مهمی به حساب میاد. همچنین نزدیک به فرودگاه بین المللی ساری است. از لحاظ جاده ای وضعیت بسیار خوبی داره و به این سادگی ها منطقه رو با مشکل ترافیکی مواجه نخواهد کرد. بر خلاف نقاط دیگر که غرق در مشکلات هستند و زیرساخت درستی ندارند، مشکلی در بندر امیرآباد وجود ندارد و همه شرایط آماده هست.

بندر امیراباد با شهرهای مرکز استان فاصله زیادی نداره پس بهتره دوستانمون در این شهرها با سنگ اندازی خودشون این فرصت بزرگ رو از استان نگیرند که اگر این اتفاق بیفتد هیچگاه شهرهای دیگر استان نیز منطقه آزاد نخواهند شد.
اگر نگران سوار شدن ماشین خارجی هستید که قطعا همینطوره می شه این محدوده رو حتی به کل استان گسترش داد. شهرهای مرکز استان که فاصله زیادی ندارد و بهتره به بخت استان و بخت خودشون لگد نزنند.
خیرخواه 25 آبان 1395
چرا با کامنتهای بی مورد غوغا سالاری می کنید آقای نماینده درست اشاره فرمودند حوزه انتخابیه ایشون در نقطه مرکزی استان قراردارد و با توجه به شعاع 100 کیلومتر اکثریت حوزه جغرافیایی و جمعیتی استان را میتواند پوشش دهد و از طرفی نزدیکترین منطقه از نظر دسترسی به پایتخت است هم امیر آباد و هم نوشهر از ظرفیت های خوبی برخوردارند ولیکن ظرفیت پوشش دهی و دسترسی به پایتخت حوزه انتخابیه آقای نانواکناری بمراتب بالاتر و بیشتر است و ازطرفی امکانات وفضای لازم در این منطقه برای ایجاد منطقه آزاد کاملا فراهم است.لطفا استانی بیاندیشیم.
$$$ 25 آبان 1395
اصلان بدیم رشت بهتره .یا تبریز.کمک کنید ادامه بدیم حتما اونا میگیرن.
نا شناس 25 آبان 1395
با سلام نمايندگان محترم مگه همه وظيفه شما خلاصه به منطقه آزاد ميشه بابا بچسبيد به كارتون همه كمك كنيد حالا كه بندر اميرآباد زيرساخت داره اين اتفاق خوب براي استان به ثمر برسه اين احتمال هم وجود داره آينده غرب استان از استان جدا بشه پس نمايندگان شهرهاي مركز و شرق استان بندر اميرآباد رو بچسبند.
نا شناس 24 آبان 1395
والله اگه به پهلوی کشتی هست.اقای بیمنطق.امیراباد کنار تالاب میانکاله و انتهای جریان غربی به شرقی خزره.و هر بچه ای میدونه اگه کسی در غرب خزر غرق بشه جنازه را اب در شرق تحویل ساحل میده.رسوب کل خزر در انتهای جریان آب خزر در امیراباد هست.چقدر از بیت المال صرف لایروبی همه روزه امیراباد میشه؟جواب خدا را باید بدهند آنکه تو تالاب امیراباد بندر زده
نا شناس 24 آبان 1395
نه اینکه امیراباد مثل نوشهر ۹۰۰متر عمق داره؟
نا شناس 24 آبان 1395
اهمیت استراتژیک بندر به مساحت آن نیست ای کاش با مطالعه حرف می زدید!!!موقعیت جغرافیایی،دسترسی به منابع و مراکز بسیار با اهمیت تر هستند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.